torsdag den 31. januar 2013

15 film du skal i biffen og se i 2013 (del 2 af 3)

Så blev jeg endelig færdig med anden del i min top 15 over film, der skal ses i 2013. Jeg vil meget gerne høre om hvad folk synes om listen indtil videre og hvilke film i tror der er blandt de fem mest ventede?

15 film jeg ser frem til at se det kommende år! (nummer 10 til nummer 6)



# 10 - Despicable Me 2 / Grusomme Mig 2

Despicable Me er en af de sjoveste animations film der er lavet i rigtig mange år. Det er måske ikke den bedste og flotteste, der er udkommet de seneste år - men i modsætningen til flere af de andre "nye" animations film, kan jeg se den igen og igen - Og det har jeg gjort!

Filmen var den første udkast fra 'lavbudgets' animationsstudiet Illumination Entertainment, der siden har skuffet en lille smule med to ligegyldige film (HOP og The Lorax). Det er derfor spændene at se om de kan holde det rå sjove niveau fra første film.

Der er til den nye film blevet tilføjet to ekstra geniale stemmer i form af Steve Coogan og selveste Al Pacino!

Hvorfor skal den ses: Det første kapitel var gennemført sjov og faktisk ganske rørende. Stemmerne med Steve Carell, Kristen Wiig og Russell Brand i front er top-klasse..... Minions!

Trailer




# 9 - Star Trek Into Darkness

Jeg har aldrig set noget af det gamle Star Trek - hverken serie eller film - men da J.J. Abrams startede forfra i 2009 sprang jeg med på vognen. Og tak for det.

Den første film var perfekt sci-fi aktion der fangede fra start til slut. Nu har Abrams så lavet efterfølgeren Star Trak Into Darkness, som om muligt bliver endnu federe - i hvert fald hvis man skal tro Abrams selv.

Ud over at traileren er fed, og hele Star Trek universet er mega spændende, er en af de nye tilføjelser til rollelisten super fed - nemlig Sherlock Holmes himself Benedict Cumberbatch!

Hvorfor skal den ses: Det er nok noget af det største sci-fi vi for at se i 2013, med Abrams i topform. Derudover kan navne som Anton Yelchin, Benedict Cumberbatch, Simon Pegg og lækre Alice Eve nok lokke.

Trailer




# 8 - Stoker

Av, av, av jeg glæder mig til den her! Chan-wook Park har allerede givet os nogle fantastiske filmoplevelser med sine koreanske film 'Joint Security Area', 'Thirst' og ikke mindst 'Oldboy'. Nu får vi så hans første Hollywood film, der - ud fra trailerne - ser ud til at bevare Parks fantastisk forskruede idéer!

Jeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad den handler om ud fra de to trailere, men så er alt jo som det skal være i en Park film. Filmens hovedperson spilles af den meget talentfulde Mia Wasikowska, som vi nok kommer til at se en del til fremover. Udover hende ser det ud som om at den normalt fantastiske Nicole Kidman kan få en lille renæssance med denne film, efter at have været med en en masse middelmådigt de sidste par år.

Hvorfor skal den ses: Chan-wook Park!!! Og så kan jeg godt love at den bliver dejlig forskruet og virkelig flot. Se Traileren nedenfor, da den lokker helt vildt!

Trailer:




# 7 - Django Unchained

Quentin Tarantino does Western. Tarantino fejler aldrig, og selvom denne måske ikke er ligeså gennemført som de sidste stykker (ja, jeg har set den) er det stadig en 'Tarantino-film' med alle de platte jokes, vold-fede replikker og en fandens masse blod.

Jeg har faktisk ikke så meget at sige til den, andet end man skal tage i biffen og se den!

Hvorfor skal den ses: Tarantino. Leonardo DiCaprio og Christoph Waltz spiller helt forrygende, og det er mig en gåde, at ingen af de to er blevet nomineret til en Oscar for bedste birolle.

Trailer:




# 6 - Gravity

Sandra Bullock vinder Oscar næste år for denne film - det vil jeg næsten godt garantere.

I 2006 blev det lavet en helt fantastisk film, der var så forbandet flot og visionær at det halve kunne være nok. Filmen hed 'Children of Men' og er en af de bedste dystopiske film, der nogensinde er blevet lavet. Jeg har tidligere på bloggen vist delt nogle klip, der viser hvor gennemført genial den er filmen, hvilket i meget høj grad skyldes instruktøren Alfonso Cuarón.

'Gravity' er Cuarón's første film siden 'CoM' og forventningerne er absurd høje. Der er kun to skuespillere og filmen foregår på en rumstation, der har mistet forbindelsen til jorden. Det meste af filmen er ren Sandra Bullock (tror jeg læste 80 procent et sted).

Filmen er allerede et eller to år forsinket, men dette skyldes i høj grad, at Cuarón har brugt vanvittigt meget tid på det visuelle, der ud fra de første meldinger skylle være langt flottere end noget andet set til dato! Jeg læste reaktion fra en, som blot havde set en tidlig rå-skitse af filmen, der sagde at filmen var ligeså vanvittig flot og visionær, som hvis 'Avatar' var udkommet en uge efter den aller første spillefilm. Av for nogle forventninger!

Hvorfor skal den ses: Alfonso Cuaróns første film siden 'Children of Men'. Sandra Bullock får Oscar og følgeskab af George Clooney. Filmen skulle være det flotteste set til dato.

Ingen trailer eller plakat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats