mandag den 21. maj 2012

Prometheus - Viral side, featurette og Fake Posters

Prometheus er hurtigt gået hen og blevet den film jeg ser mest frem til her til sommer. Selvfølgelig skal vi også kigge mod Gotham City senere, men jeg har alligevel haft lidt svært ved at geile mig helt op - endnu!

Prometheus er dog kun 9 dage væk, og det materiel, der ligger på nettet er vildt fedt og næsten overvældende. Prøv selv at kigge på den fiktive hjemmeside, der er blevet udviklet til Weyland Industries . På denne side er der en hel dels nørderi der venter. Fx kan man kigge på Weyland Industries timeline, hvor hele virksomhedens historie bliver gennemgået, fra Peter Weyland bliver født i 1990, til han kurerer kræft, får styr på drivhusgasserne og reder ozonlaget til at Prometheus endelige tager afsted i år 2073 (Dette betyder desuden at Guy Pearce i filmen vil skulle spille en 83 årig gammel mand!!)

Reklame fra Weyland Industries om deres androide produkt David 8 (Michael Fassbender)
Man kan på siden også finde materiale om mange af virksomhedens opfindelser, såsom bl.a. David 8, de forskellige transportmidler, hypersleep chambers og det lidt spooky MedPod720i (som man i traileren hurtigt ser lukke Noomi Rapace inde i).

Jeg faldt ligeledes over en fin featurette til filmen, hvor man kan få et lille overblik, over den fantastiske produktion, det ser ud til at have været - men man skal selvfølgelig huske på at sådan nogle behind the scenes featuretter er noget værre rygklapperi.

En ting der dog har skuffet mig lidt, er de officielle posters fra filmen, hvoraf den sidste blot besat af en kæmpe eksplosion. Derfor satte jeg mig til at kigge lidt rundt på nettet efter nogle posters, der var lavet af fans eller kunstnere, for der plejer man normalt at kunne finde noget guld.

Jeg stødte derfor på disse tolv mega fede plakater lavet af en fyr, der hedder/kalder sig Midnight Marauder, der tidligere også har lavet nogle fake Criterion covers til hans ynglings film .


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats